W dniach od 28 kwietnia do 1 maja 2022r. w Louvain-La-Neuve w Belgii odbyło się drugie spotkanie wszystkich partnerów projektu Learning scenarios to support inclusive language and cultureeducation for heterogeneousschoolclasses.
W czasie spotkania omówiono dotychczasowe działania. W międzynarodowych grupach roboczych omawialiśmy przygotowane i opracowane wcześniej w zespołach innowacyjne scenariusze zajęć języka niemieckiego dla grup językowych z uwzględnieniem grup kulturowo heterogenicznych. Dyskutowaliśmy nad różnymi rozwiązaniami, metodami, formami pracy oraz możliwościami wykorzystania TIKu na zajęciach językowych.
Ciekawym doświadczeniem było przeprowadzenie zajęć języka niemieckiego z wykorzystaniem wybranego scenariusza. Nasza grupa wybrała scenariusz na temat Wilde Tiere in der Großstadt. Mieliśmy możliwość podzielenia się refleksjami. Kolega GorikHageman przedstawił wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród uczniów uczestniczących w zajęciach i nauczycieli, którzy je przeprowadzili. Okazuje się, że przygotowane scenariusze spotkały się z pozytywnym przyjęciem przez uczniów. Ocenili je jako bardzo ciekawe, innowacyjne oraz motywujące do nauki języka niemieckiego.
Teraz czeka nas kolejny etap projektu: dopracowanie przygotowanych scenariuszy z uwzględnieniem uwag koleżanek i kolegów z Belgii, Szwecji oraz Włoch, a także ich wdrożenie w życie i ewaluacja.
Z uwagi na obecną sytuację polityczno-społeczną w Polsce mamy w szkołach coraz więcej grup heterogenicznych, stąd też nasza współpraca w ramach projektu wydaje się być celowa. My, nauczyciele polscy, możemy korzystać z doświadczeń koleżanek i kolegów z Belgii, Szwecji oraz Włoch, którzy z grupami kulturowo heterogenicznymi pracują już od wielu lat.
W październiku, w dniach od 14 do 16. będziemy gościć naszych partnerów w Poznaniu. Już dziś serdecznie zapraszamy!
Szczegółowe informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej: https://www.lernszenarien.euoraz na facebooku: https://www.facebook.com/E-LearnScene-109864677603208.
[Małgorzata Kraśnik]