W dniach od 3 do 5 października grupa uczniów z klas drugich i trzecich liceum, razem z opiekunami: panem Bartłomiejem Kozyrą oraz panem Krzysztofem Ratajczakiem, uczestniczyła w wycieczce do Saksonii Szwajcarskiej.

Pierwszego dnia, w drodze do Skalnego Miasta w czeskim Adršpach, zwiedziliśmy Ewangelicki Kościół Pokoju w Jaworze. Świątynia ta, wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO, mimo że z zewnątrz wygląda niepozornie, zaskakuje swoim wnętrzem. Następnie, gdy dotarliśmy do wyżej wspomnianego rezerwatu przyrodniczo-geologicznego, wędrowaliśmy tam, podziwiając imponujące skalne formy ukształtowania powierzchni Ziemi.

4 października odbyliśmy całodniową wycieczkę do Saksonii Szwajcarskiej (po stronie czeskiej i niemieckiej), gdzie przez większość dnia spacerowaliśmy. Wszyscy byliśmy bardzo zmęczeni, jednak nasz trud został wynagrodzony niesamowitymi widokami. Zwiedziliśmy także ogromną twierdzę Königstein, mającą bardzo bogatą historię. Ponadto wzdłuż jej murów rozciąga się piękny widok na okolicę, który podziwialiśmy z zapartym tchem.

Ostatniego dnia, przed powrotem do Poznania, odwiedziliśmy Opactwo Cystersów w Krzeszowie oraz osiemnastowieczne Domki Tkaczy Śląskich. Pierwsza z atrakcji zachwyciła wszystkich barokowymi wnętrzami, cechującymi się ogromnym przepychem oraz wszechobecnymi malowidłami.

Wszyscy uczestnicy byli zadowoleni z wyjazdu. Z pewnością dobre wspomnienia oraz piękne krajobrazy Saksonii Szwajcarskiej zostaną w naszej pamięci na bardzo długo. [Ada Adamska]